Byten & Returer

Förlängt öppet köp tom 1 januari 2021

 

Det går jättebra att göra en retur eller ett byte om du inte är helt nöjd. Förlängt öppet köp, ordrar lagda från 22 november får returneras tom 1 januari 2021. De produkter du returnerar måste vara i samma skick som de var när du erhöll dem. Returnerade produkter accepteras inte om de är använda, tvättade, har sminkfläckar eller har hanterats vårdslöst. Varje plagg kommer att inspekteras vid en retur. Notera att inga etiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur. Är kartongen skadad vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 20% av varans värde eller 150 kr. 

Vi återbetalar/krediterar alltid för plagget vi får tillbaka i retur och det är din nya betalning som gäller för ditt byte. Har du haft en rabatt på din första beställning lägger vi även på denna på ditt byte i samband med att vi hanterar din retur.
Har du två fakturor i väntan på att vi ska göra justeringen så är det fakturan för den nya ordern som ska betalas.


Vanligtvis tar det 10-14 dagar för returer att erhållas och bli hanterade. När din retur har blivit hanterad, utfärdas en återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod, detta kan ta upp till 5 arbetsdagar. Vi kommer att hålla dig uppdaterad under returprocessen och skicka ett mejl till dig när processen är slutförd.

Gör så här vid retur:

Vid retur kostar returfrakten 59 kr. Beloppet justeras när vi hanterat returen. I samband med retur så återbetalas du ej för frakten på 39 kr.

1. Fyll i retursedeln som medföljde paketet
2. Packa ner varorna i valfri påse tillsammans med din retursedel
3. Stäng paketet och klistra fraktetiketten på utsidan och lämna paketet hos valfritt Schenker ombud
4. Du får ett mail från oss när vi tagit hand om din retur

Gör så här vid ett gratis byte:

För att ge dig snabbare leverans vid byte så gör du bytet själv genom att lägga en ny order.
Vi erbjuder alltid gratis byten för 0 kr, om du behåller totalt 30% av ordervärdet, annars räknas det som en retur.
Du kan göra ett byte max 2 gånger, annars räknas det som en Retur.

1. Lägg en ny order på det du vill byta till. Vi återbetalar fraktkostnaden när vi mottagit bytesvaran
2. Fyll i bytessedeln som vi skickat med din beställning
3. Stäng paketet och klistra fraktetiketten på utsidan och lämna paketet hos valfritt Schenker ombud
4. Du får ett mail från oss när vi tagit hand om ditt byte och gjort eventuell återbetalning

Gör så här om vi skickat fel produkt:
1. Ta ett kort på den felaktiga produkten
2. Skriv artikelnummer på produkten du skulle mottagit
3. Maila oss informationen till info@jfr.se så hjälper vi dig (skicka INTE tillbaka produkten förrän du fått svar av oss)

Gör så här om produkten kom fram trasig:
1. Ta ett kort på den trasiga produkten
2. Skriv artikelnummer på produkten
3. Maila oss informationen till info@jfr.se så hjälper vi dig (skicka INTE tillbaka produkten förrän du fått svar av oss)

Har du fått fel storlek?
Alla våra plagg provas av oss för att bedömas i storlek. Vissa är små och vissa är stora i storlek. Ibland så backar vi storleken för att den ska överensstämma med vår storleksguide vilket kan innebära att du kan få hem ett plagg märkt M när du beställt S.

Retur av delleverans
Om du mottager en och samma order i flera delleveranser, till exempel vid förbeställning, rekommenderas du att vid retur slå ihop dessa till endast en. Returnerar du delleveranserna i olika paket kommer du att debiteras en returkostnad per paket och använd returetikett.

2:a hand
Produkterna i vår andrasortering kan ej kombineras med rabattkoder. Öppet köp / Bytesrätt gäller ej.

Återbetalning

Collector Bank
Vid retur med Collector Bank Faktura som betalsätt så justeras fakturan när vi mottagit returen. En ny, uppdaterad version med samma OCR skickas ut till din mail. Om fakturan redan är betald så kontaktar du Collector bank för utbetalning efter att vi tagit hand om returen.

Collector Bank Konto
Vid betalning med Collector Bank Konto så kommer fakturan att justeras på ditt kundkonto. Beloppet blir justerat på nästkommande fakturan som du får hemskickad.

Bankkort/Direktbetalning
Om du betalat med bankkort/direktbetalning så återför vi pengarna till ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka till samma betalkort som användes vid ursprungsordern. Detta tar några få arbetsdagar.

Fri gåva
Om du handlat när vi haft kampanj med fri gåva, hemlig gåva eller liknande så måste gåvan returneras om du gör full retur. Vid retur av en order med gåva så sker ingen återbetalning för gåvan då du aldrig debiteras för den. Om du inte returnerar gåvan med din order så kommer du att debiteras för den.

Outlösta paket
Beställningar som går i retur till oss och som inte hämtats ut omfattas ej av retur eller ångerrätten. Hämtas inte försändelsen ut så kommer vi att debitera dig 295 kr för att täcka våra kostnader.
Avgiften läggs på originalfakturan. Vi står inte heller för eventuella avgifter från Collector Bank som tillkommer vid försenad betalning eller på grund av outlösta paket.  

Vi är inte ansvariga för produkter som returneras till oss av misstag.